Crisismanagement

De kostbaarste misrekening die een bedrijf vandaag de dag kan maken, is om na te laten te investeren in zijn eigen crisis paraatheid. Sommige crises zijn onvermijdelijk, maar door een grondige planning en voorbereiding kan de mogelijk zeer ondermijnende bedrijfs neergang in grote mate worden beperkt. Bedrijven die wel investeren in de voorbereiding op een crisis, zullen uiteindelijk beter in staat zijn om te reageren en zullen zich sneller herstellen van hun concurrenten.


Crisismanagement is het totale pakket van activiteiten, inspanningen en voorzieningen (crisisruimte, crisiskoffer etc.) gericht op het voorbereiden van de organisatie op crises, deze waar mogelijk te voorkomen en in geval van een de crisis de gevolgen te beheersen.
Is binnen uw organisatie al een crisismanagementplan aanwezig?

Met een crisismanagement plan heeft de organisatie meer veerkracht om op een crisis te reageren.
Het Crisismanagementplan bevat informatie voor het Crisisteam over hoe te handelen in geval een lid van het crisisteam informatie ontvangt waarop gereageerd moet worden.

Een zeer belangrijk onderdeel van het crisismanagementplan is dan ook het crisis communicatie plan. Afhankelijk van de soort crisis kunnen er bepaalde belangen gaan spelen of kan er gewenste of ongewenste invloed op het crisisbeheersingsproces worden uitgeoefend. Tijdige communicatie is dan ook van eminent belang waarmee zo spoedig mogelijk moet worden begonnen en direct de sociale media wordt gescand en geanalyseerd aangaande de informatie die over de organisatie hier verschijnt. Sociale Media kan een vriend of vijand worden in een crisissituatie.

Wilt u ook investeren in de continuïteit van uw organisatie. Vul dan het contactformulier in (link naar contactformulier) en/of neem telefonisch contact met ons op.